Bloggportalen statistik

lördag 4 maj 2019

olikheter i språk

Under åren har jag skrivit och uttryckt oändligt om den kärlek jag har till min fru Graciela. Jag är lyckligt lottad som har denna fantastiska underbara och vackra fru, vi älskar varandra, vi vårdar och tar hand om varandra.
Assistenten älskar också sin matte helt förbehållslöst och uttrycker det på många fina sätt. Jag berättade igår om Felipes många olika sätt att uttrycka sig med varierande nivåer och ljud på skall. Han sätter sig framför sin matte och berättar på sitt språk vad som hänt, han börjar mycket lågt och ju mer hans berättande fortskrider, ju mer exalterad blir han och mer påfordrande i sin variationsrika berättelse, om vad vi gjort och vad vi skall göra. 
Assistenten har en stor och rymlig plats i vårt hem, i våra hjärtan och har visat fantastiska egenskaper även under en nu mycket svår period.
Assistenten är fantastisk

Ó  Nils Mohlin. 2019-05-05


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar