Bloggportalen statistik

söndag 25 juni 2017

Mötet med människor


Som gammal byggare och ingenjör med militärt förflutet har jag övergått till den gyllene epoken, ofta skamligt kallad pensionsåldern. Jag blev ett silverhår med stor förankring i konst och skrivande.

Jag har mött alla sorters människor, allt från jordnära, underbara, enkla personer till femme fatale och minns ni TV serien ”Skenet bedrar” Hyacinth Buckets (uttalas som Bouquet)

Alla dessa personer finns i vår vardag. Är man då som jag en konstnär med en ateljé och ett gallerie och framlever dagen under tämligen vardagliga förhållanden, som lika enkel människa kan roliga episoder uppstå.

Femme fatale hade ingen framgång med sitt besök och inte heller Hyacinth Buckets.

Välkomna alla till mitt gallerie i Kivik

Nils Mohlin

© 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar