Bloggportalen statistik

fredag 8 november 2013

Whildeanska våren


Jag har förmånen att deltaga som skribent i fyra antologier, Whildeanska hösten, våren, vintern och sommaren.

I Whildeanska hösten presenterade jag några kåserier. Whildeanska våren, nästa bok, som jag dessutom har fått äran att med en målning ”Phantom of the Opera” illustrera omslaget.

Jag har ganska lätt för att skriva kåserier knutna till vardagliga händelser.

Böckerna framöver håller olika teman och just Whildeanska våren blev kanske för mig den största utmaningen. - Kärlek, erotik och sensualism.

Min fru Graciela var inspirationen och drivkraften i detta arbete som resulterade i en av mina kortaste noveller, men kanske också starkaste och mest svårskrivna.

Graciela läste genom gång på gång, gav mig den där blicken av kärlek och sa ”Så är det”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar