Bloggportalen statistik

lördag 4 juni 2022

Möte med storasyster

 Idag hälsade Graciela och jag på min storasyster. Snart 85 bast, pigg som en mört och kristallklar i huvudet.

Syster min är på ett av sina ovanliga hembesök och återvänder till Spanien i juli. Där lever hon och hunden Kalle Kavat ett behagfullt liv.

Handlar i Spanien gör hon med sin Musseped, ett motoriserat fyrhjuligt monster, som polisen vänder ryggen när hon kommer susande till supermarket. Min syster kallas för Musse, därav Musseped.

En kruttant med andra ord och en av mina viktigaste boksupportrar.

Graciela och jag håller på att fasa ut våra liv i Sverige och om något år är även vi permanent boende i Spanien. Huset är sålt, men en lagom lägenhet kommer vi att ha under de närmaste åren.

Under tiden blir det väl ytterligare en bok, idén börjar gro. Jag har mina uppdrag för kommunen ett tag till och tankar på olika projekt lämpliga att realisera i en marklägenhet.

Skall faktiskt bli rätt skönt att slippa tänka på trädgårdsskötsel, förbättringar och underhåll av hus.

Jag ser fram mot morgonpromenader till hamnen. Graciela och jag kan lätt gå ut och äta en bit på kvällen om vi vill eller bara sätta oss på ett café och ta en kopp kaffe.

Jag kommer garanterat inte ha några sysselsättningsproblem.

Självklart skall jag också skaffa mig ett fyrhjuligt monster. 

Stoppar spanska polisen mig får jag se oförstående ut eller rent av spela en smula senil.

 

C  Nils Mohlin 2022-06-04



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar