Bloggportalen statistik

söndag 15 maj 2022

Flyttbestyr

 Sälja sitt hus och byta miljö känns väldigt stimulerande.

Flytta från 164 m2 och 80 m2 biyta till en lägenhet på 82 m2, visserligen med ett rejält förråd är inte en helt självklar ekvation.

Massor har sålts via annonser och loppis och kvar står det som kan behövas i trerummaren och resten får följa med till Spanien.

Nu kommer vi under ett par års tid ha vår fasta bas i Simrishamnslägenheten. Graciela har sin tjänst kvar under ytterligare ett par år och jag kommer succesivt att avveckla mina uppdrag under våren 23.

Från mitten av juli är vi Simrishamnsbor, men i vart fall kommer jag att pendla en hel del till Los Alcazáres från och med april nästa år.

Många undrar vad jag skall syssla med sen.

Om några veckor kommer min senaste bok ut och då blir det en hel del signeringar och många trevliga möten.

Jag har mina uppdrag för kommunen och som sagt det fortsätter jag med ett tag till.

Promenera i Simrishamn förefaller mig lockande, då vi kommer att bo centralt med närhet till allt.

Ett och annat lite mindre projekt lärt det väl också bli. Skriva en åttonde bok känns angeläget och kanske en ny fyr. Jag har också några oljemålningar jag vill färdigställa. Sen har jag skaffat mig en scooter, som jag kommer ha en del kul med.

 

C. Nils Mohlin 2022-05-15



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar