Bloggportalen statistik

fredag 9 december 2016

Don Felipe och dinosaurierna


De sista två månaderna har VA verket bytt avlopps- och vattenledningar i vår gata. Vi boende som berörs har informerats via utskick och sms, så alla berörda har ju informerats på ett korrekt sätt kan man tycka.

Det tycker inte Don Felipe, som är synnerligen irriterad på två jättedinosaurier, ”grävskopor” kallar husse dem för. ”Först gräver den ene dinosaurien upp gatan och sedan fyller den andre igen gatan, tokiga varelser. Grävs det hål på min gata då har jag väl rätt att undersöka dem, eller hur?” ”Nej Felipe, du får inte vara på gatan och dom vill inte ha din hjälp!” säger husse. ”Husse han begriper ju ingenting. Jag vaktar Kivik och dräller det runt två mastodontdinosaurier, måste jag antingen jaga bort dom bullriga tjockskallarna eller om dom är för tjuriga markera dom lite. Just det jag markerar dem på kvällen när dom sover. Dom är ju rysligt stora, till och med större än en Grand danois som jag känner. Nere i det där fördömda hålet lägger ett par gubbar ner långa maffiga ben, ”avloppsledning” kallar husse det för, men som vanligt han förstår ju inget. Ska gräva upp dem när dinosaurierna sover.”

Hej då

Don Felipe och husse

© Nils Mohlin 2016
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar